Aquesta setmana ha arrencat la segona edició del projecte “Oficis per a la comunitat: noves oportunitats per sortir de la crisi” amb la incorporació de 14 professionals que s’integraran en diferents equips de treball del Consell Comarcal.
El projecte “Oficis per a la comunitat: noves oportunitats per sortir de la crisi”, liderat pel Consell Comarcal amb la col·laboració de l’Ajuntament de Figures i finançat per la convocatòria d’accions d’ocupació del programa “Salut i Crisi” de Dipsalut, pretén facilitar l’ocupabilitat de persones directament afectades per la crisi en programes comarcals. En aquest sentit, el projecte vol promoure oportunitats laborals en les pròpies estructures dels serveis socials bàsics del Consell, promoure la creació de llocs de treball que reverteixin i beneficiïn la població en risc afectada per la crisi, i en tercer lloc, incentivar nous programes comunitaris que facilitin l’ocupabilitat futura de perfils de risc en el territori en activitats productives autogestionades i sostenibles.
L’objectiu del projecte és oferir a les persones participants l’oportunitat de reincorporar-se al mercat laboral, concretament en projectes que reverteixen en població en situació de risc d’exclusió, i alhora treballar les seves capacitats i potencialitats a través d’una acompanyament especialitzat que permeti afavorir la seva inserció laboral un cop finalitzada la seva participació en el projecte.
Les 14 persones contractades s’integraran en 3 projectes específics, la Brigada d’emergència, el projecte d’horta comunitària al municipi de La Jonquera, i el servei d’informació i atenció al públic de l’Àrea de Benestar.