Davant la declaració de l’estat d’alarma per la gestió de la situació de crisi sanitària ocasionada pel COVID-19, l’àrea de Benestar social del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, d’acord amb les instruccions del Departament de Treball, Afers Socials i Famílies de la Generalitat de Catalunya (Direcció General de Serveis Socials) i les instruccions del Consell Comarcal de l’Alt Empordà, informa del següent:
-
Mentre duri l’estat d’alarma, com a mesura de prevenció, l’atenció dels serveis mínims presencials dels Serveis Socials Bàsics està centralitzada a la seu del Consell Comarcal. Es pot contactar per correu electrònic: ssocials@altemporda.cat i telefònicament a través dels següents números 972.67.70.50 o 972.52.20.00, en horari d’atenció al públic de 9 a 14h.
-
En situacions d’urgència fóra de l’horari d’atenció, cal contactar amb la Gerència i/o la Presidència del Consell Comarcal i aquest activarà les actuacions que siguin necessàries.
-
Els equips bàsics de Serveis Socials de l’Alt Empordà estan realitzant teletreball des dels seus domicilis fent seguiment telefònic proactiu de totes les persones usuàries dels serveis en situacions de vulnerabilitat i fragilitat.
-
L’àrea de Benestar manté oberta la línia d’ajuts d’urgència per a la cobertura de necessitats bàsiques.
-
Es manté actiu el Servei d’acompanyament especialitzat en situacions de violència masclista que presta una resposta immediata per a les dones i els seus fills/es en situacions de crisi. El telèfon d’atenció permanent contra la violència masclista: 900 900 120.
-
Es manté actiu l’Equip d’Atenció a la Infància i Adolescència en alt risc social.
-
Es manté actiu el Servei de primera acollida a persones estrangeres.
-
A data d’avui el Servei d’Atenció a Domicili i Servei de Teleassistència s’està realitzant amb normalitat.
-
Com a novetat, a partir d’avui es posa a disposició de les persones en situació més vulnerable un servei de suport psicològic telefònic, per atendre aquelles persones que per la situació actual, necessitin acompanyament psicològic/emocional per situacions d’estres, soledat, aïllament o angoixa produïdes per l’excepcionalitat del moment.
Si es detecta alguna situació de necessitat o vulnerabilitat social, o hi ha dubtes sobre actuar i atendre, s’han d’utilitzar els canals esmentats, que activaran els recursos necessaris per atendre les situacions detectades.
Us recomanem seguir l’actualitat sobre les mesures preses en relació a la crisi sanitària a través del web https://web.gencat.cat/ca/coronavirus